Dag 19 - Los Angeles/ Disneyland!!

Vandaag de dag waar Nova de hele vakantie naar uitgekeken heeft: Disneyland! Na onze chaotische avond gisteren kost het ons wel moeite om uit bed te komen. We hadden direct om 8u aan de kassa willen staats voor de kaartjes, maar dit lukte dus niet. Achteraf maar goed ook want het park bleek vandaag pas om 9u open te gaan. We waren precies op tijd dus. Met enige moeite Nova uit bed en aangekleed gekregen, daarna begon ze al een beetje warm te lopen. Bij onze camping stopte een shuttlebus die ons naar het park reed voor een paar dollar. Terwijl we de kaartjes kochten voor de bus, raakten we aan de praat met een Nederlands gezin met 2 kindjes die de afgelopen 3 jaar is Amerika gewoond hadden en nu terug gingen. Als afsluiter gingen ze nu naar Disneyland. Nova was te moe/verlegen om iets terug te zeggen. Ik geloof dat ze een beetje zenuwachtig was, want ze was erg stilletjes. Bij de ingang van het park had ze nog wel praatjes, maar toen we eenmaal binnen waren, klapte ze een beetje dicht. Dat duurde niet lang want opeens zagen we Minnie Mouse, Donald Duck en Goofy lopen. Daarna ook nog Pluto in Halloweenpak. Nova en ik schoten meteen alle kanten op haha. Beetje hyper.. We waren helaas net te laat voor een foto, ze gingen er al vandoor.

We hebben in de Mainstreet even in wat winkeltjes rondgekeken en zijn daarna naar Fantasyland gelopen omdat ons dat het leukste deel leek voor Nova. Als eerste gingen we in de attractie van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen. Een beetje te eng voor kleintjes vonden wij. Iets te donker en een iets te hoog heksengehalte. Daarna Pinokkio: hetzelfde verhaal. Nova vond ze allebei toch wel een beetje akelig.

Daarna nog wat attracties gedaan die beter in de smaak vielen. Het park is heel erg groot en ontzéttend druk! Ik vraag me af of het hier in dit park ooit wel eens minder druk is. Het aantal attracties scheelt volgens mij niet veel met Parijs, terwijl dit park toch best een flink stuk groter is. Wel meer restaurants, maar dat was te verwachten hier.

We hebben ons echt platvoeten gelopen. Mijn teentje heeft het er zwaar mee gehad. Ik was blij dat we om 15.00 uur even konden zitten want toen kwam de parade. Nova en ik hadden op tijd een plekje op de stoeprand uitgezocht, in de schaduw, terwijl Pascal iets ging eten. Nova heeft haar ogen uitgekeken toen alle wagens langs kwamen. Ze vond het prachtig. Vooral de wagen met de prinsessen erop. Ik vond wel dat ie snel was afgelopen. Heb sowieso het idee dat alle attracties hier een tandje sneller gaan. Misschien om sneller alle rijen weg te werken?

Na de parade aten we een Mexicaanse burrito. Voor het eerst dat ik lekker gegeten heb in Disney!

Tegen de avond begon Nova toch wel wat moe te worden, al vertikte ze het natuurlijk om dat toe te geven. Ze wilde nog overal in. We hebben nog even een ijsje samen gedeeld en zijn daarna nog een keer de Mainstreet ingedoken om iets leuks te kopen. De centjes van oma had ze de hele vakantie bewaard om hier uit te geven. Een knuffel van de Aristokatten is het geworden. 's Middags had ze van ons al een diadeem met Minnie-oortjes gekregen. Goed verwend dus weer. Al had ze zelf de halve winkel leeg kunnen kopen. En ik ook :)

Als laatste zijn we in de Haunted Mansion geweest, het spookhuis. Dit was helemaal versierd in Halloween-Kerstsfeer, heel mooi. Nova vond het in het begin wel een beetje spannend, maar al snel was ze aan het zwaaien naar de enge mannetjes waar we langs reden. Oh ja, Nova is zelfs in de grote-mensen-achtbaan geweest! Die met het treintje. Ze was maar wat trots dat ze groot genoeg was om hierin te mogen en moest even laten zien dat ze dit wel durfde. De achtbaan ging af en toe een flink stuk door het donker, dat was iets te spannend geloof ik, maar zodra ze weer iets kon zien was het blije kupke er weer.

Het hele park stroomde inmiddels leeg. Tijd om terug naar de bus te gaan. Die bracht ons snel weer terug naar de camper. Nova mocht nog even in bed een spelletje doen op haar IPod, maar erg lang houdt ze dat niet vol, na een paar minuten valt ze al in slaap. Het was een lange, maar hele leuke dag. Ikzelf lig ook bijna te slapen maar moet toch nog even aan de gang met de koffers. De laatste spullen inpakken en alle kasten leegmaken zodat we morgen op tijd onze camper kunnen inleveren. Dit was onze laatste dag alweer. Morgen terug naar huis. Wat zijn deze weken om gevlogen!