Nova op reis!

Na maanden van voorbereiden, plannen en heel wat uurtjes internetspeurwerk was het dan vandaag eindelijk zover, wij gaan naar Thailand! Op wat last-minute-stress na, verliep ons vertrek dit keer soepeltjes en waren we ruim op tijd op het vliegveld in Dusseldorf (jaja, het kan dus echt...)

Na het inchecken even een flesje gemaakt voor de kleine muis en toen richting vliegtuig. Nova vond het ondertussen reuze interessant allemaal. Af en toe leek ze de grote attractie van het vliegveld en ze vond het dan ook helemaal niet erg om heel lief te lachen naar iedereen die naar haar keek.

Vooraf hebben we (nou ja, vooral ik) ons toch wel af en toe afgevraagd of het wel verstandig was om met zo'n kleintje zo ver te reizen. Dit bleek uiteindelijk allemaal voor niks te zijn geweest want Nova heeft zich de hele reis voorbeeldig gedragen. De vlucht naar Parijs heeft ze amper meegekregen, oogjes gingen pas open toen we al hoog in de lucht zaten. Op vliegveld Charles de Gaulle konden we direct door naar onze volgende vlucht. Ideaal hoor,reizen met een baby, wachten hoeft nergens. Zodra iemand dat kleine hoofdje ziet, mag je meteen overal voor. Dat scheelt een hoop lange wachtrijen!

De vlucht Parijs-Bangkok verliep beter dan we ooit hadden kunnen denken. We hadden ons al op het ergste voorbereid, maar na een flesje en wat nieuwsgierig rondkijken, viel mevrouw vrijwel direct in slaap en werd pas een uur voor de landing weer wakker. Geen omkijken naar gehad dus. Dit in tegenstelling tot een paar van onze volwassen medepassagiers... Twee van hen waren zo high/stoned/ladderzat of wat dan ook, dat we eigenlijk nog gerekend hadden op een tussenlanding om hen eruit te gooien. Cabinepersoneel vond dit blijkbaar niet nodig, maar zij hebben hier de hele vlucht hun handen vol aan gehad. Het had niet veel gescheeld ofonze handtastelijke en agressieve medepassagierswaren in Bangkok regelrecht naar het politiebureau afgevoerd. Dit alles zorgde ervoor dat Pascal en ik amper onze ogen dicht hebben kunnen doen (wij hadden het geluk bijna naast deze idioten te zitten). Gelukkig kreeg Nova er niks van mee en was er tenminste eentje van ons vrolijk en uitgeslapen toen we na een vlucht van bijna 11 uur landden in Bangkok.