Dag 17 - Lake Havasu

Een flinke rit voor de boeg vandaag! Vanuit Grand Canyon vertrekken we richting Los Angeles. Omdat dit stuk te lang schijnt te zijn om in 1x te rijden, hebben we een tussenstop met overnachting gepland bij Lake Havasu. Dit zou ongeveer op het midden van de route moeten liggen. Om 8.30u zijn we onderweg. We moeten nog op zoek naar een tankstation omdat onze benzine ver op is. Even wordt dit nog spannend, want het wijzertje komt steeds verder bij het rode blokje te staan terwijl we nog steeds geen tankstation zijn tegengekomen. Gelukkig spot Pascal aan de andere kant van de weg een bordje en kunnen we een stukje verderop tanken. Ook hier staan weer Indianen met hun kraampjes met zelfgemaakt spul. Geen Indianen met verentooien op hun hoofd trouwens, voor wie dit mocht denken. Gewoon Amerikanen van Navajo-afkomst ;)

Nova en ik stappen even uit om de kraampjes te bekijken en ik koop nog een klein armbandje. Nova wil geen matchend armbandje zegt ze, ze vindt die wat ze laatst heeft gekregen mooier. Ook prima. We lopen nog even het winkeltje van het tankstation binnen om te kijken of ze er iets eetbaars hebben aangezien we nog geen ontbijt hebben gehad, maar ze hebben er vooral snoep. We nemen een zakje M&M's en een zakje Skittles mee voor straks. Oh ja, en RV-wc papier. Dat was op. Gewoon wc papier verstopt de slang van de tank, dus goed dat we het hier tegenkomen. Terug naar de camper waar we de generator even aan gooien zodat we wat bagels kunnen roosteren. Dat is tegenwoordig meestal ons ontbijt/lunch/tussendoortje: afbakbagels uit het broodrooster. We hebben nog aardig wat etenswaar in de camper liggen, dus deze laatste dagen proberen we maar alles op te maken. Dus even geen yoghurt met muesli-ontbijtje meer voor mij.

De rit naar Lake Havasu verloopt voorspoedig. Pascal achter het stuur, ik typ even wat verhaaltjes en Nova amuseert zich met haar IPod en kleurboek. Eigenlijk had ik nog een stuk willen rijden maar we zijn er sneller dan gedacht. De camping had ik al geboekt voor we naar de Grand Canyon gingen dus dat is geregeld. Omdat we voor ons gevoel zo snel gereden hebben vandaag, zitten we nog even te twijfelen of we niet toch meteen moeten doorrijden naar LA, zodat we daar morgen wat meer tijd hebben. Ik vind Havasu City er zo op het eerste gezicht niet heel gezellig uitzien. We zien dat er een Walmart vlakbij is en we besluiten daar even te parkeren omdat je daar meestal wel goede WiFi hebt. Kunnen we even checken hoe ver het nog is naar LA. Dit blijkt toch nog een dikke 4,5 uur te zijn dus dat gaat 'm niet worden voor vandaag, dan zouden we in het donker pas aankomen. Omdat we geen brood meer hebben, gaan we toch weer "even" de Walmart in. Om er 2 uur later weer uit te komen. "Even" bestaat bij de Walmart dus niet voor ons. Nova gaat meteen weer van 0 naar 120 en ik speur ook weer fanatiek alle gangen af. Ik vind nog wat boodschapjes waar ik naar op zoek was en we kopen nog wat te eten voor vanavond: verse rauwkostsalade met broccoli, pastasalade, steaks en aardappelblokjes. Ons gaat-alles-op-de-terugweg-in-het-koffer-passen-probleem wordt ook meteen opgelost, want we zien een mooi goedkoop koffer. Past precies als handbagage, dus die gaat mee in de kar. Schaam, schaam, best aso vinden we eigenlijk. Maar ja, nu hebben we 2 handbagagekoffers moeten lenen, dat hoeft dan voortaan niet meer ;)

Nova pluist nog even de speelgoedafdeling uit en ziet een heleboel dingen die ze leuk vindt. Ik vind het stiekem ook allemaal wel leuk, al dat speelgoed dat je in Nederland niet hebt. Ze stuit meteen op iets wat ze bij ons thuis al in de winkel had gezien en waar ze helemaal wild van werd. Dat blijkt hier dus ruim €20 goedkoper te zijn. Dat gaat alvast mee als kerstcadeau. Pascal gaat er stiekem mee naar de kassa terwijl ik Nova even mee sleep naar de kerstafdeling.

Toen we eindelijk buiten kwamen, zijn we door gereden naar onze campground een paar minuten verderop. Dit bleek onverwacht een heel leuk plekje te zijn. Bijna op het strand, meteen aan het meer. Weliswaar een kunstmatig aangelegd strandje, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben weer een picknicktafel, vuurkorf en we staan direct vanuit de camper met de voetjes in het zand. Nova is helemaal blij. Hier zou ik wel 100 nachtjes kunnen blijven zegt ze. Bij deze mag ik mezelf toch wel Chef Campeerplek-uitzoeken noemen, vind ik zo. Naast de picknicktafel staat een grote boom die helemaal vol zit met vlinders. En een vogel die af en toe een vlindertje snackt. Stomme vogel zegt Nova. Ze besluit dat ze weer een kampvuurtje wilt straks, we hebben alleen ons laatste hout in de GC opgestookt. Dus we gaan het strandje af om hout te sprokkelen. Een ouder Amerikaans echtpaar komt langslopen en vraagt wat we aan het doen zijn. We staan even te kletsen en de meneer wijst Nova nog wat takken aan. Die durft ze natuurlijk niet te pakken... verlegen... Even later komt hij uit zijn camper met een paar stukken hout voor ons. Nou, daar kunnen we wel een vuurtje mee maken. Zelf hebben we in de tussentijd ook al aardig wat verzameld.

Nova gaat met Pascal alvast alles klaarzetten voor het vuurtje, zodat ze dat niet in het donker hoeven te doen. Ik probeer even weg te sneaken met mijn boek en ga verderop aan het water zitten. We hebben hier perfect uitzicht op de ondergaande zon dus van lezen komt niet veel. Nova komt erbij en leeft zich uit met schelpen zoeken. Ze maakt er een paar mooie kunstwerken in het zand mee. Daarna wordt het al snel donker. Het vuur gaat aan, doet het nog goed ook! Nova wil eigenlijk weer marshmellows roosteren, maar aangezien ze vandaag amper wat gegeten heeft behalve snoep (en de afgelopen dagen niet anders), vind ik dat ze daar maar even mee moet wachten. Het vuurtje is snel opgebrand en Pascal wordt hier helemaal lek gestoken door de muggen. We gaan dus maar even de camper in om het avondeten te maken. Nog voor ze geproefd heeft, doet Nova weer haar hele riedeltje: ik vind dat niet lekker, ik wil niet eten, ik heb dorst. Ze is de laatste week echt een miemel met eten. De perzik gaat er als toetje gelukkig wel goed in.

Met een hoop geknoter gaat ze daarna met Pascal onder de douche aangezien ze van top tot teen onder het zand zit. Daarna pyjama aan en nog een paar minuutjes op de IPod in bed. En dan weer hetzelfde riedeltje: ik kan niet slapen, ik heb nog dorst, ik heb nog honger, ze blijft maar doorkwebbelen. Hoe makkelijk ze de eerste weken hier sliep, daar is nu niks meer van over. Wij denken dat ze langzaamaan een beetje nerveus wordt voor Disneyland haha. Hup, snel een stukje brood erin, een slokje water en slapen nu! Ik was eigenlijk van plan om vanavond lekker buiten te gaan zitten met mijn boek aangezien het hier voor de afwisseling eens niet koud is 's avonds (sterker nog, het is hier bloedheet), maar er zitten hier echt héél veel muggen dus ik blijf toch maar binnen. Pascal en ik gaan maar even op de slaapkamer liggen met ons boek/IPad, dan is Nova wat sneller stil. Dat werkt gelukkig. Als Nova slaapt gaan we even terug om de afwas te doen en de camper weer rijklaar te maken, aangezien we morgen vroeg willen vertrekken. Alle losse spullen moeten opgeborgen worden, anders vliegt het met rijden door de camper. We hebben morgen weer een lange rit voor de boeg. Het laatste lange stuk van deze vakantie. We hebben hier weer geen WiFi dus we kunnen niet echt veel plannen voor morgen terwijl we dat eigenlijk wel nog moeten doen. We kunnen nog net het adres van een campground dicht bij Disneyland opzoeken, dus dat zetten we alvast in de navi. De rest moeten we morgen maar even zien. LA here we come!

XX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!