Aankomst Oriental Kwai

Nadat we in Bangkok geland waren, hadden we nog een ritje van ongeveer 3 uur voor de boeg richting Kancanaburi. Het leek ons lekkerder om hier in alle rustbij te komen van de reisdan in het mega-drukke Bangkok. Op zich een goede keuze, alleen had Nova het het laatste uur van de rit echt gehad. We nemen het haar niet kwalijk... De chauffeur zal het vast net zo zwaar gehad hebben met een huilende baby en de geur van poepluiers op de achterbank!

Het resort waar we de komende dagen verblijven heet Oriental Kwai en bestaat uit 10 huisjes in een supermooie tropische tuin, direct aan de beroemde River Kwai. De eerste dag moesten we hier wel een beetje wennen omdat het erg klein is en wij de enige gasten waren. We hoefden onze voetennog niet op te tillenof er kwam al iemand van het personeel aan om onze bestelling op te nemen. We voelden ons daardoor soms een beetje bezwaard en ook wel een beetje bekeken. De volgende dag kwamen er echter wat meer gasten bij en inmiddels zijn we helemaal gewend en vermaken we ons prima hier (dus Maartje, jij kunt weer opgelucht ademhalen!)

's Ochtends ontbijtje op het terras direct aan de rivier en 's middags lekker luieren aan het zwembad. Ons huisje ligt pal naast het zwembad, heel handig met een baby, niet al dat gesleep met een berg spullen elke ochtend. En als Nova haar slaapje doet, kunnen wij haar vanaf onze ligstoel zien liggen.

Het zwembad vind ze overigens prachtig. Zodra je zegt: spetter, spetter, spetter... verschijnt er al een grote grijns op haar gezicht. Zij lijkt zich sneller aangepast te hebben aan het thaise ritme dan wij.De eerste nacht was ze om 23.30uur klaarwakker, maar na een flesje en even spelen heeft ze doorgeslapen tot 7.30 uur de volgende morgen. Zij wastopfit terwijl wij allebei een beetje gammel wakker werden (mede dankzij die keiharde thaise bedden, auw!) Daarom hadden we die dag ook niet echt veel zin om erg actief te zijn en hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan dan gezwommen, geslapen, geluierd en gegeten. Aanhet thaise eten kunnen we wel wennen :))

maartje

Hoi vakantiegangers,

Het kan echt! Verre reizen met een kleintje!
wat fijn dat de vluchten zo goed zijn gegaan. dat laatste uurtje in de taxi neemt niemand haar kwalijk denk ik.
Geniet van akkoord t moois in thailand en t heerlijke eten.

Heel veel Liefs

Maartje

dees

Hoi,
ik heb t resort op internet opgezocht,,,, nou heb meelij met jullie ,,, ziet er heel vervelend uit NOT hahah,
Fijn dat t zo voorbeeldig gaat met Nova. Ik wacht nu nog op de mooie foto's om het beeld compleet te krijgen. :-)
groetjes uit een zon regen zon regen etc Hoensbroek