Tijd voor een beetje actie!

Na 2 dagen luieren vonden we het gisteren de hoogste tijd om iets leuks te gaan doen en een beetje van de omgeving hier te verkennen. Ik kwam op het geniale plan om fietsen te huren! Achteraf misschien niet helemaal zo slim, want het bleek de heetste dag tot nu toe te zijn. Maar daar kwamen we natuurlijk pas achter toen we al onderweg waren. Ik geloof dat ik een jaar of 10 (?) geleden voor het laatst op een fiets gezeten heb, dus het was wel even wennen op zo'n gammel ding. Maar na een paarstraatjes ging het best goed. Nova ging bij Pascal in de buikdrager, leek ons veiliger dan bij mij

Wink
Grappig gezicht, zo'n hoofdje glimmend van de zonnebrand en met een gekleurd hoedje dat zo boven de drager uitstak!

Omdat Pascal Nova dus al moest meeslepen, was ik degene die de route moest uitstippelen. We hadden van het resort een kaart met routebeschrijving meegekregen met tekst en plaatjes, heel handig aangezien alle borden hier in het thais geschreven zijn. Degenen die mij een beetje kennen, weten dat navigatie niet mijn grootste talent is (en dan druk ik het nog zacht uit haha), dus na een paar kilometer bleek dat we al verkeerd zaten. We zagen een lange weg voor ons die behoorlijk berg op ging, en we hoopten nog dat we die niet op hoefden. Maar aangezien wij het bordje wat we zochten niet tegen kwamen, zijn we hem toch met veel moeite maar omhoog gefietst. Nova lag inmiddels al in dromeland, dus die kreeg niet erg veel mee van het thaise landschap. Toen we eindelijk boven waren, ik met een knalrode kop en Pascal een paar liter zweet lichter, kregen we toch de indruk dat er iets niet klopte... Dus maar even een flesje water gekocht bij een kraampje langs de straat, en daar aan iemand gevraagd waar we heen moesten (lang leve die plaatjes op de routekaart!) Bleek dus dat we die hele berg voor niks waren opgefietst en dus weer helemaal terug moesten. Berg af ging gelukkig een stuk sneller. Uiteindelijk hebben we na deze omweg maar besloten om de route een beetje in te korten en de shortcut genomen. Het was wel leuk om een keer zo door Kanchanaburi te fietsen, je ziet zo het echte thaise leven. Mooie omgeving, heel veel groen, 2 koeien die gewoon op een auto met laadbak vervoerd werden en scootertjes waar hele gezinnen op zitten. We hadden ook veel bekijks met zo'n kleine wurm in een soort van rugzak! Zelfs nog een keer moeten stoppen omdat 2 thaise vrouwtjes Nova even van dichtbij wilden bewonderen. Achteraf hoorden we van de eigenaresse van het resort dat de mensen vooral lachen omdat zij het zelf niet in hun hoofd halen om met deze temperatuur te gaan fietsen en ze de toeristen die dat wel doen voor gek verklaren, en uitlachen dus... Toen we eindelijk terug waren bij het resort schrokken we nog even. Nova was zo stil dat we even dachten dat ze out was gegaan door de warmte! Maar zodra ze uit de buikdrager mocht, was ze weer vrolijk en bleek ze gewoon in diepe slaap te hebben gelegen. Pfffff......

Omdat Nova gistermiddag even niet meer zo'n goed humeur had hebben we de rest van de dag niks meer gedaan. Ze wilden niet slapen maar was wel moe. Wilde niet eten, maar leek wel honger te hebben, enzovoort. Dus we hebben haar maar even een middagje rust gegund.

Vanochtend hebben we het ook rustig aan gedaan. Even lekker gezwommen en Nova heeft eindelijk wat slaap ingehaald. Ze werd gelukkig met een beter humeur wakker dan gisteren. Rond een uur of 2 's middags hebben we ons door een taxi laten afzetten bij de beroemdeBridge overthe River Kwai. We hadden al vaker gehoord dat dit niet echt veel voorstelt, maar we vonden dat je dit toch gezien moet hebben als je hier bent. De brug en het bijbehorende oorlogsmuseumwaren inderdaag minder indrukwekkend dan ik gedacht had, maar eromheen waren een heleboel kraampjes en winkeltjes. Erg kitsch allemaal, maar wel gezellig. En handig aangezien mijn slipper het weer begeven had en ik dus al een half uur op blote voeten liep. Ik ben nu een paar uber-kitscherige teenslippers met belletjes rijker en voelde me net een nar met al dat gerinkel aan mn voeten. Uiteindelijk bleek Nova met haar blonde haartjes en blauwe ogen voor veel mensen een grotere attractie te zijn dan de brug zelf! Op een gegeven moment kwamen er een paar Japanners met camera (tja, was te verwachten) op haar af en wilden allemaal een foto van haar. Toen we langs de kraampjes liepen, zat mevrouw inmiddels in de buikdrager en kwamen er vanachter de kraampjes allemaal thaise vrouwtjes op haar af. Kusjes geven, handje vasthouden, foto's maken, helemaal hysterisch werden ze van onze witte baby! Echt hilarisch! Nova vond het allemaal prachtig en gedroeg zich als een ware diva. Vrolijk lachen naar iedereen en zelfs een poging tot terugzwaaien. Pascal vond het bijna een beetje genant worden al die aandacht. Daarnazijn we gaan eten bij een drijvend restaurant op de rivier, naast de brug. Hier weer hetzelfde verhaaltje... Alle meisjes van de bediening vlogen op haar af, en als we even niet opletten waren ze weer met haar ervandoor om haar aan de bazin te showen! Wel handig, konden wij even rustig eten

Wink
Ik had trouwens thaise garnalensoep besteld. Nou dat heb ik geweten... De tranen sprongen na 1 hap al in m'n ogen. Heel lekker, maar zo pittig!!! Niet gemaakt voor een Nederlander denk ik. Omdat Nova inmiddels een beetje genoeg leek te krijgen van alle aandacht en toe was aan een slaapje, zijn we rond half 7 op zoek gegaan naar een taxi en terug naar het resort gegaan. Snel even badderen, beetje spelenen een flesje. En terwijl ik dit verhaaltje aan het typen ben doet Pascal een poging haar in bed te krijgen.....

Reacties

Reacties

maartje

Wat een leuk verhaal weer! Je schrijft erg leuk.
Ik heb je gewaarschuwd voor al die aandacht! Bij ons niet anders met onze kleine blonde krullenbol! Over t algemeen leuk maar soms wordt t irri he!
Jij ook altijd met je slippers! haha.
Veel plezier morgen bij de erawan.

Liefs Maartje en mijn mannen

mam

hajo,nou jullie hebben al heel wat beleefd daar in het
verre thailand en jullie resort ziet er erg mooi uit.Ik begin een beetje jaloers te worden,de volgende keer neem je mij maar als nanny mee en dan laat ik mijn haren blond verven haha.Ik moest wel lachen om de sms van jullie,waarin je schreef van de blue eyed Nova.
Blijven jullie niet op het resort,hoe warm is het daar eigenlijk?

Jerry slaapt nog steeds en wil niet mee naar buiten,hij eet en drinkt ook niks,maar morgen zal het wel beter gaan,Och germ dat beestje heeft ook altijd wat.

Geniet nog ervan en veel plezier en let je goed op Nova en op jullie zelf.Liefs mamX

Melissa

Nou zo te horen vermaken jullie en little miss diva je prima ;) hoewel mama vandaag zei dat ze er een beetje genoeg van had; ze krijgt nu al ster_allures!! Heeft ze nog geen tintje ondertussen? Misschien valt ze dan wat minder op haha! Week 1 zit er al bijna op...gaan jullie nog naar e lange nekken? Dat honger hebben, maar niet eten en moe zijn, maar niet slapen klinkt me bekend in de oren, maar slaap doet wonderen... Lotus roept nu als ze 'n vliegtuig ziet "Noa" haha... Amuseer jullie nog en een x voor de kleine koningin!

Melissa

O ja, hou Nova goed vast, want mama is bang dat ze haar pikken haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!