Update....

Het laatste reisverhaal is alweer een tijdje geleden, dus even tijd voor een update.

Onze laatste dag in Kanchanaburi wilden we de Erawan waterval bezoeken. Het plan was om rond een uur of 9 te vertrekken, maar onze kleine wurm was duidelijk met haar verkeerde been uit haar campingbedje gestapt! Huilen, jammeren, niet eten, enzovoorts. Dus besloten we om haar na het ontbijt maar weer even terug in bed te leggen. Achteraf een verstandige beslissing. Uiteindelijk vertrokken we rond een uur of 11 richting Erawan en heeft mevrouw in de auto nog een klein tukkie gedaan. De Erawan waterval bestaat uit 7 verdiepingen waar je via trappen en wandelpaden langsaf (omhoog) kunt lopen. Nova ging mee in de buikdrager, wat ze gelukkig erg leuk blijkt te vinden! Ook hier weer hetzelfde verhaaltje... volop aandacht van alle Japanners met camera en allerlei thaise vrouwtjes! Ik ben benieuwd in hoeveel vreemde plakboeken en na deze zomer een foto van Pascal en Nova zit haha. Tot nu toe vind ze de aandacht ook wel prima, ze begint al met haar armen te zwaaien zodra er een gekleurd iemand alleen al naar haar kijkt! Pascal en ik vroegen ons al af of we niet een thaise nanny mee naar huis moeten nemen, want zodra iemand thais tegen Nova praat, ligt ze in een deuk!

We hadden al vaker gehoord dat de meeste mensen de waterval tot aan de 5e verdieping halen en daarna maar terug wandelen. Wij dachten dat we de 7e verdieping wel gingen halen... nou niet dus. Om te beginnen was het bloedheet, wel gelukkig veel schaduw door alle bomen. Het was flink bergop lopen en soms best wel hoge trappen. Ik voelde me een beetje 'Echte meisjes in de jungle'. Bij elke verdieping van de waterval kon je ook zwemmen. Wij hebben dit maar niet gedaan, leek me niet zo makkelijk met haar en bovendien zaten er enorme vissen, jakkie... Onderweg hebben we nog een heleboel apen gezien, echt leuk! Tot er eentje wel erg lang naar mij en mn camera begon te staren. We zijn toen maar snel doorgelopen, ik was even bang dat hij er anders met mn spullen vandoor ging. Na de 5e etage werd het pad wel erg steil en onbegaanbaar. Tot nu toe was het nog goed te doen met Nova in de buikdrager, maar dit vonden we toch niet echt verantwoord. We zijn dus maar heel verstandig omgekeerd (dus de oma's kunnen gerust zijn). Op de terugweg nog even gepauzeerd en Nova een flesje gegeven. Ze heeft zich echt uitstekend gedragen de hele middag! In de auto op weg terug naar het resort lag ze alweer in coma. Buiten kwam de regen inmiddels met bakken uit de lucht, dus wij waren heel blij dat we optijd terug waren gegaan.

De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van Kanchanaburi en richting Bangkok te gaan. Als een stel zombies zaten we aan het laatste ontbijt, aangezien Nova ons elk uur van de nacht wakker heeft gehouden. Ik denk dat er even teveel omgaat in dat bolletje, al die aandacht die ze hier krijgt! We hadden gehoopt in de auto op weg naar Bangkok nog een beetje slaap in te halen, maar helaas stak mevrouw hier ook een stokje voor. We waren blij dat dit ritje erop zat!