Bangkok

Na onze aankomst in Bangkok verkeerden we geloof ik even in een cultuurshock... We hadden ons voorbereid op drukte en chaos, maar dat het zo erg zou zijn daar hadden we niet op gerekend. Ik had al vaker gehoord dat de eerste indruk van deze stad meestal niet zo goed is, maar dat dit na een nachtje slapen wel bijdraait... We zijn benieuwd...

Omdat Nova nog steeds niet te genieten was, hebben we de eerste dag voornamelijk de binnenkant van onze hotelkamer gezien. Ze had duidelijk behoefte aan een slaapje. Toen we aankwamen op onze kamer bleek die erg tegen te vallen. Het hotel zelf is erg mooi, maar de kamer lijkt in de verste verte niet op de fotootjes van internet. Een muffe, oude kamer! De gangen hier doen me een beetje denken aan de Hollywood Tower in Disneyland Parijs, spooky dus....Een voordeel: we hebben een aparte woonkamer, dus Nova kon even rustig slapen. Althans dat was de bedoeling. Er bleek geen bedje klaar te staan. Na een telefoontje kwam een medewerker een babybedje brengen. Een mega-groot bruin houten inklapbed op wielen, ik denk dat oma er jaloers op zou zijn!

Het einde van de middag zijn we maar even wat gaan rondkijken in de buurt van ons hotel. Wat een drukte, stank en uitlaatgassen! Er moet toch heel wat gebeuren willen wij Bangkok nog leuk gaan vinden! Nova was inmiddels weer wat beter gehumeurd gelukkig. We kwamen per ongeluk bij een tempel uit en zijn daar binnen even een kijkje gaan nemen. Toen we bovenin de tempel waren brak het noodweer los, wat een regen! Dus verplicht even wachten daar, de regen duurt hier meestal niet erg lang. Toen het een beetje begon te minderen zijn we maar snel rechtsomkeert gegaan richting hotel en kwamen daar (alsnog drijfnat) aan.

De volgende dag zijn we naar het MBK shoppingmall gegaan. Even een middag weg van alle drukte en gewoon wat winkeltjes kijken. Nova had helaas weer de bokkepruik op. Op een paar korte slaapjes na heeft ze behoorlijk zitten jammeren. Het winkelcentrum was echt enorm! 8 verdiepingen, inclusief bioscoop en tig restaurants. En wat een kitsch verkopen ze hier! Ik had gedacht in 1 middag meteen 10 kg overbagage erbij te shoppen, maar dat is me niet gelukt. Behalve een leuke tas en een accessoire voor Pascal z'n tablet hebben we niks gekocht. Het was echt te kitscherig allemaal! Wel nog hele lekkere sushi gegeten voordat we naar huis gingen.

Onze laatste dag in Bangkok hebben we helaas niet echt veel kunnen doen. Nova had duidelijk slaap nodig dus dat hebben we haar maar gegund. Ondertussen moesten wij nog ons verblijf regelen voor onze laatste week strand. Omdat we even wilden afwachten hoe het met Nova ging hier, en hoe het weer hier was, hebben we dit bewust niet in Nederland gedaan. Maar dit bleek nog lastiger dan gedacht. Uiteindelijk toch nog iets geboekt op Ko Samet, op advies van het Nederlandse reisbureau dat in ons hotel zat. We zijn benieuwd....