USA baby!!

Yes! Bijna is het zover! Onze Amerika-reis komt steeds dichterbij. Langzaam zijn we begonnen met aftellen. Nog 19 nachtjes...

Ongeveer 8 maanden geleden besloten we na veel wikken en wegen het gewoon erop te wagen. De vliegtickets werden geboekt. Geen weg terug meer. Helemaal niet erg hoor, maar toch wel even spannend. We hebben ons vooraf toch wel afgevraagd of deze reis te doen zou zijn met een kleuter. Vijf jaar geleden in Thailand was Nova nog maar een baby. Inmiddels is het een wijsneus met eigen menig en willetje. We kunnen haar niet meer zomaar overal neerzetten, ze heeft haar eigen inbreng. Al moet ik zeggen, ik heb zojuist ons Thailand-verhaal nog eens terug gelezen en eigenlijk bleek dat toen niet anders te zijn ;)

Ik denk dat we inmiddels haar gebruiksaanwijzing iets beter onder de knie hebben. En over het algemeen valt met Nova goed te onderhandelen. Dus we gaan het zien. We hebben er vertrouwen in dat het goed gaat en Nova lijkt er ook veel zin in te hebben.

De afgelopen vakanties in o.a Spanje hebben we ons prima vermaakt, maar we vonden dat het nu tijd was voor iets anders. We wilden weer een keer een echte reis maken in plaats van een strandvakantie. Na veel rekenen, puzzelen en internetten kwamen we tot de conclusie dat het misschien best wel eens kon lukken dit jaar. De zomervakantie bleek echter onbetaalbaar en op ons werk ook moeilijk te regelen. Dus met knikkende knieeën naar de directrice van Nova’s schooltje om te bespreken wat de mogelijkheden waren. Dat bleek enorm mee te vallen. We kregen toestemming om Nova’s herfstvakantie wat op te rekken. Daar hebben we meteen gebruik van gemaakt en een paar dagen laten waren de tickets geboekt. Ik heb echt even een vreugdedansje gedaan. Pascal en ik hadden deze reis al zó lang op ons verlanglijstje staan. USA here we come!

Inmiddels zijn camper en de eerste overnachtingen in San Fransisco ook geboekt. De rest van de reis staat nog open. Ik vond het in Thailand echt niet fijn dat we niet alles vooraf geregeld hadden, zeker omdat we toen ook nog op een plek terecht kwamen die ons helemaal niet beviel en er verder niet heel veel keus voor ons was. Dit heeft toen heel wat stressmomentjes opgeleverd. Nu we een camper hebben is dit anders. Al vinden we niet direct een mooie camping, we hebben altijd een plek om te slapen. En Amerika is hét camper-land bij uitstek. Daarbij heb ik de laatste jaren al zoveel reisgidsen en websites over de westkust van Amerika doorgespit, dat ik het gevoel heb dat ik alles wel zo ongeveer weet. De afgelopen maanden hebben we het er wel over gehad, wat we willen zien en doen, maar echt concrete plannen hebben we nog niet gemaakt. Vorige week ben ik eens begonnen met het maken van een klein reisplannetje en daarmee begon het ook wel echt te kriebelen. Heel onwerkelijk om straks echt op die plekken te staan die je al zo vaak op foto’s hebt gezien.

Zoals gezegd begint onze reis in San Fransisco. Met een tussenstop in London vliegen we hier vanuit Amsterdam naartoe. De vliegreis maken we ons niet zo’n zorgen om. Verstand op nul en uitzitten. Nova weet dat we met een heel groot vliegtuig gaan en dat ze ook een eigen tv’tje krijgt. Vanmiddag hebben we een klein Finding Dory- koffertje met wieltjes gekocht waar ze haar eigen spulletjes voor in het vliegtuig in kan doen. Hopelijk is ze daarmee in elk geval een paar uur zoet. Als we aankomen in San Fransisco slapen we eerst 2 nachten in een hotel. Dit is verplicht na intercontinentale vluchten, anders krijg je je camper niet mee. Op dag 3 gaan we onze camper ophalen, een big-ass gevaarte van 9 meter lang. Voor Amerikaanse begrippen schijnt dit nog best klein te zijn, maar ik denk dat wij wel even met onze mond vol tanden staan als we hem voor het eerst zien. Al lees je wel overal dat het heel snel schijnt te wennen met rijden. We zullen zien. Tot nu toe is het plan om vanuit SF een stukje omlaag te rijden langs de kust, dit schijnt een hele mooie route te zijn langs allerlei stranden en baaien. Beetje afhankelijk van het weer wel, op dit stuk kan het vaak erg mistig zijn en dan zie je niet zoveel. We willen doorrijden tot Monterey en vanuit daar oversteken richting Yosemite National Park. Na een paar nachten Yosemite verder richting Death Valley, Las Vegas, Zion en Bryce Canyon, Page en de Grand Canyon, om uiteindelijk in Los Angeles uit te komen en vanuit daar na een paar nachten (en een bezoekje aan Disneyland!) weer naar huis te vliegen. Waar we precies gaan camperen weten we nog niet, we hebben verder nog niks vastgezet. Is het ergens leuk, dan blijven we een nachtje langer. Is het niks, dan rijden we door naar de volgende bestemming. Hopelijk gaat dit in werkelijkheid ook zo relaxed als we er nu over denken haha. Waarschijnlijk wel. We hebben wel voor de zekerheid maar besloten een TomTom bij onze camper te huren, kan het aan de navigatieproblemen in elk geval niet liggen ;)

To be continued very soon…

desiree

inmiddels al een aantal dagen in usa, zelfs al miles met campertje gemaakt. de appgroep is leuk maar waar blijven de leuke verhalen?????????????fijne vakantie??????????groetjes uit n nat en koud hoensbroek

Priscilla

Ben er mee bezig...Komt er aan! Geen tijd, te moe, slechte WiFi en dat soort dingen ;)