Een eerste update....

Inmiddels zijn we al een paar dagen onderweg. Op het moment dat ik dit schrijf zitten we in Santa Cruz op een RV park langs de snelweg. Nog vroeg in de ochtend en ijskoud! Gelukkig was dat de afgelopen dagen wel anders.

Donderdag vlogen we na een nachtje slapen in het Dorint Hotel in Amsterdam, naar Londen om vervolgens na een korte tussenstop door te vliegen naar San Francisco. We hadden er voor gekozen om de nacht ervoor alvast in Amsterdam te slapen zodat we de ochtend van vertrek niet hoefden te haasten. Achteraf een goede keuze want alles liep op rolletjes. Niet altijd het geval bij ons haha. Om 8.15 uur werden we door het transferbusje opgehaald bij het hotel en bij Schiphol afgezet. We hadden thuis al ingecheckt en onze boardingpassen uitgeprint. We hoefden dus alleen maar kort in de rij te staan om onze bagage af te geven. Dit was allemaal zo gebeurd. Snel door naar de controles. We waren er eigenlijk op voorbereid dat alles lang zou duren ivm de strenge regeltjes tegenwoordig, maar aangezien iedereen tegenwoordig door de bodyscan gaat, was alles zo gecheckt. Tijd voor een ontbijtje. Daarna zijn we alvast richting de gate gelopen en tussendoor nog wat winkeltjes bekeken. Dit ging allemaal niet zo heel snel aangezien ik het een dag voor vertrek klaarspeelde om mijn teen te breken. Niet heel handig qua timing. Maar goed, met enig gestrompeld en een beetje hulp van de transportbanden gingen we richting gate 24 en voor we het wisten zaten we in de lucht.

De vlucht naar London was zo voorbij. Ruim een uur gevlogen en we stonden alweer aan de grond. Nova vond het allemaal interessant. Meteen vanuit het vliegtuig door naar onze volgende gate. Weer controles, bodycheck en de hele reutemeteut en hup weer de lucht in. Weer allemaal netjes op tijd. British Airways houdt niet van treuzelen blijkbaar. Onze vlucht duurde al met al ruim 10 uur. Een uurtje minder dan we gedacht hadden. Meteen toen we in de lucht waren kregen we ons eerste hapje voorgeschoteld. Nova en ik lasagne en Pascal pittige kip met rijst. Best te doen voor een vliegtuigmaaltijd. Om even een beetje tot rust te komen hebben Pascal en ik er een gin-tonic bij genomen ;)

Nova was verbaasd dat ze zomaar eten kreeg voorgeschoteld in het vliegtuig. "Net een vliegend restaurant hè mama?" Met haar ging het vliegen prima. De eerste uurtjes heeft ze zich vermaakt met haar eigen tv-schermpje. Lang leve Frozen en de tig andere Disney-films! Ik geloof dat ze van elke kinderfilm in het menu 10 minuten gekeken heeft. Daarna heeft ze wat in haar spelletjesboeken gewerkt en uiteindelijk, net toen ze begon te klagen dat ze zich verveelde, is ze toch nog in slaap gevallen. Ze werd wakker toen het vliegtuig de grond raakte. De vlucht is me 100% meegevallen. Nova heeft zich keurig gedragen. Pascal had het er wat moeilijker mee, die had het vooral koud, was moe, stijf en had last van zijn voorburen.

Eenmaal in SF aangekomen duurde het erg lang voor we door de controles waren, daarna koffers van de band halen en richting uitgang, waar we nog moesten beslissen hoe we bij ons hotel gingen komen. Taxi of openbaar vervoer? Duur maar gemakkelijk of goedkoop maar minder gemakkelijk? Omdat we geen zin hadden om nog veel te zoeken en te regelen, zijn we maar in de eerste de beste taxi gestapt die we tegen kwamen en zo kwamen we rond 19.30 uur plaatselijke tijd aan in ons hotel. Prima kamer, erg oubollig maar wel netjes en ruim. Aangezien het voor ons gevoel eigenlijk al 04.00 uur was zijn we meteen naar bed gegaan en waren meteen vertrokken. Om 01.00 uur nog even wakker geweest om daarna tot 5.45 uur door te slapen. Toen was het echt gedaan met de rust, klaarwakker waren we. Hallo jetlag... We hebben nog even wat uurtjes gevuld met tv kijken en filmpjes op de iPad en om 08.00 uur stonden we alledrie redelijk fris en fruitig klaar om op pad te gaan.